4 lipca 2015
Skuteczne mierzenie kampanii reklamowych.

Przede wszystkim by móc mierzyć skuteczność kampanii reklamowej musicie mieć zaplanowany cel. Głównym zamierzeniem może być zwiększenie ruchu w waszej witrynie czy pozyskiwanie rzeszy klientów, ważne jest to by śledzić i obserwować czy są postępy w waszej pracy. Pomoże Wam w tym kilka zasadniczych skrótów.

Cost per mille (CPM), wskaźnik ten umożliwia obliczenie ile zapłacicie za 1000 wyświetleń Waszej reklamy. Dokładniej możecie za pomocą tego wskaźnika obliczyć ile jesteście w stanie zapłacić za każde 1000 wyświetleń. Wskaźnik okaże się najkorzystniejszy w kampanii, której głównym celem będzie poszerzenie wiedzy na temat Waszej marki wśród obecnych a także potencjalnych klientów.
Cost per click (CPC), po zobaczeniu Waszej reklamy w sieci, Internauta powinien kliknąć w link przekierowujący go do Waszej strony. Wskaźnik CPM określa właśnie cenę, jaką zapłacicie za jednorazowe kliknięcie. Ten sposób świetnie się sprawdza, ponieważ płacicie za wykonaną akcję a nie tylko za wyświetlenie reklamy.

Click trough rate (CTR), czyli wskaźnik klikalności. Pozwala on obliczyć jak często Internauci po zobaczeniu reklamy, klikną w nią. Współczynnik świetnie zobrazuje czy Wasza reklama jest odpowiednia i zgodna z wymaganiami Użytkowników. Zbadacie również czy użyliście odpowiednich słów kluczowych, banerów, czy też całej szaty graficznej – takiej, która jest w stanie przyciągnąć potencjalnych klientów.

Niewątpliwie dla sprawnego kierowania kampanią reklamową warto pokusić się o zgłębienie wiedzy na temat wskaźników, a w przyszłości ich kontrolowanie, pozwoli Wam to oszacować koszty i wybrać najkorzystniejsze rozwiązania!

Call Now Button