Marketing szeptany jest narzędziem którego popularność coraz bardziej rośnie. Intencje jakie ma ta promocja to między innymi rozpowszechnianie plotki czy opinii „szeptanej” między konsumentami. Jest to forma marketingu, która nie jest jednolita. Najważniejszą rzeczą w marketingu szeptanym są social media oraz fora internetowe.
Kategorycznie odpada nachalność reklamy, oto kilka zasad jak ustrzec się klęski:
1. Najważniejszą jest by tematy były zgodne z postami. To oczywiste, ze na forum motoryzacyjnym nikt nie zainteresuje się np. modą.
2. Nie powielać wątków! To kolejny popełniany błąd, a przecież nikt nie lubi biernego powtarzania tematu.
3. Regulamin w tym przypadku nie powstał by go nie przestrzegać, a zasady by je łamać. Treść tych obu plików musi być nam znana i jest procedurą obowiązkową.
4. Kłamstwo jest rzeczą szczególnie wykluczoną, szczególnie jeśli na celu mamy zatajenie istotnych faktów czy chwalenia produktu.
Realnie można założyć, że dodanie postu:
– musi mieć spontaniczny i neutralny charakter,
– jest opublikowany na popularnej, tematycznej stronie, forum lub blogu,
– jest poprawnie stylistycznie i merytorycznie.
Błędy popełniane przez szeptaczy:
– rozpoczynanie wątkami komercyjnymi konwersacji,
– brak obeznania się z tematem,
– niepoprawna polszczyzna,
– zakładanie bezmyślne nowych wątków,
– duplikacja wpisów,
– odbiegająca tematyka.
Profesjonalna osoba zajmująca się marketingiem szeptanym dokonuje stałego monitoringu tematów dyskusyjnych. Co istotne w przypadku kiedy sytuacja staje się nierozsądna, może w porę zainterweniować.