Jak wiadomo pozycjonowanie to proces, którego celem jest umieszczenie witryny możliwie najwyżej w rankingu wyszukiwania. Każdy kto prowadzi swój biznes i ma w związku z tym firmową witrynę, marzy o tym, by był generowany na niej spory ruch każdego dnia. Będzie to niemożliwe, jeśli nie będzie ona widoczna dla odbiorców. Poszukując danej usługi, czy produktu, zazwyczaj zwracają oni największą uwagę na propozycje stron, które ukażą im się jako pierwsze w rankingu. Mają też oni do nich większe zaufanie. Jeżeli Wam również zależy na wysokiej pozycji Waszej strony, musicie pamiętać, że koniecznością jest przeprowadzenie szeregu działań zarówno na niej, jak i poza nią.
Frazy kluczowe
Frazy kluczowe to główny segment omawianego procesu. Za każdym razem, kiedy wpadniemy na pomysł, aby przeprowadzić działania SEO na naszej witrynie, trzeba najpierw dokonać rozeznania, z którego dowiemy się, w jaki sposób odbiorcy aktualnie poszukują konkretnych dóbr, a także zorientować się, jakie frazy mają największe możliwości, a jakie praktycznie żadne. Kiedy zgromadzimy takie informacje, będziemy mogli dobrać optymalizacje noszone na witrynę oraz działanie link buildingu do tych fraz w taki sposób, aby oddziałały one na uzyskanie większej widoczności w rankingu wyszukiwania.
Jeśli chodzi o dobór fraz kluczowych, które okażą się najskuteczniejsze w całym procesie – przede wszystkim należy podejść do sprawy kompleksowo. Odbiorcy będą pewnie poszukiwali nas na różne sposoby, a my chcemy przecież, żeby odnalazła nas jak największa grupa osób. W końcu każda z nich da nam dodatkowy ruch. Pamiętajmy, że strona będzie wyżej w wyszukiwarce, gdy w analizie będą zawarte różnorodne rodzaje słów.
Słowa brandowe
Słowa te to oczywiście nic innego, jak nazwa prowadzonej działalności i różnorodne kombinacje, co ma znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy dana marka jest już znana i odbiorcy szukają jej na wiele sposobów. Różnorodne kombinacje, jeśli posiadają wolumen wyszukiwania, także stanowią właściwy kanał ruchu. W przypadku znanych marek, odbiorcy wpiszą nazwę i przejdą od razu na witrynę. Z kolei zazwyczaj dzieje się tak, że odbiorcy wyświetlają witrynę z jakiejś konkretnej frazy, którą wprowadzą w wyszukiwarkę, przeglądają ofertę, ale finalnie nie dokonują zakupu. Później wyświetlają ją po nazwie i wówczas decydują się na zakup. Kluczowe znaczenie ma więc to, by słowo nazwy firmy znajdowało się na pierwszym planie.
Słowa ogólne
Te słowa najczęściej składają się z 1 bądź 2 wyrazów. Są one bardzo konkurencyjne i mają spory wolumen wyszukiwania. Tutaj należy mieć świadomość tego, że zmierzamy się z konkurencją sporych firm, gdyż to one najczęściej są wysoko w rankingu wyszukiwania na konkretne słowa, jakie są bardzo uogólnione. Jest tutaj możliwe zajęcie wysokiego miejsca w rankingu na słowa ogólne, ale nie można zapominać o tym, że te przedsiębiorstwa inwestują w to sporo pieniędzy.
Słowa long tail
Słowa te są bardzo szczegółowe, posiadają zazwyczaj także większą liczbę wyrazów niż jedynie 2 lub 3, zmagają się również z mniejszą konkurencją, a więc proces pozycjonowania ich jest nieco ułatwiony, udzielają też lepszych odpowiedzi na określone hasła odbiorców. Nie mają aż tak dużego wolumenu jak słowa ogólne, ale istnieje prawdopodobieństwo, że odbiorca poszukujący takiego słowa, jest bardziej skłonny dokonać zakupu.
Które słowa wybrać?
W doskonałym modelu musimy dotrzeć do jak największej liczby różnego typu użytkowników. W ramach takiego modelu należy uwzględnić takie rodzaje jak:
– słowa brandowe
– słowa ogólne
– słowa long tail – muszą przeważać w modelu. Są to słowa bardziej szczegółowe, które stanowią odpowiedzieć na określone hasła odbiorców, mają niewysoki wolumen wyszukania, jednak wysoki wskaźnik konwersji.
Czym jest tytułowy rodzaj pozycjonowania?
Bez wątpienia różni się on od typowego pozycjonowania według dawnego modelu, który odchodzi aktualnie w zapomnienie. W tym modelu chodzi o ruch. Zależy nam na tym, by odbiorcy wyświetlali naszą stronę i najlepiej dokonali jakiegoś zakupu. W ramach pozycjonowania szerokiego najlepiej skoncentrować się na dowożeniu ruchu. Stopniowe pozycjonowanie i optymalizowanie poszczególnych kategorii da o wiele lepsze rezultaty, niż gdybyśmy koncentrowali się na wąskim fragmencie słów w przypadku pozycjonowania za efekt. Omawiany rodzaj pozycjonowania to efektywniejszy, a także naturalniejszy i bezpieczniejszy proces SEO.