Projektowanie usług to działanie, które obejmuje 5 etapów:
– kontrolowanie
– określanie problemów
– kreowanie rozwiązań
– prototypowanie
– przeprowadzanie testów.
Działanie to wspieranie jest przez systemowe realizowanie nowoczesnych usług.
Kiedy warto się na nie zdecydować?
1. W przypadku posiadania produktów czy usług, nie funkcjonujących prawidłowo
W tym miejscu silnie skupiamy się na badaniach – obserwuje się odbiorców, rozmawia się z nimi. Wszystko to dopełnione jest narzędziami, z pomocą których z tego analizowania wyciąga się trafne wnioski. W związku z tym późniejsze rozwiązania nawiązują już do właściwie określonych problemów.
2. W przypadku, gdy chcemy kreować rozwiązania potrzebne odbiorcom – takie, które przydadzą im się do wykonywania określonych zadań
Chodzi więc o produkty, z które odbiorcy będą kupować, bo będą czuć taką potrzebę i będą z nich zadowoleni, a my sporo zyskamy.
Kiedy już obserwowanie i kreowanie początkowych rozwiązań mamy za sobą, istotne jest prototypowanie i przeprowadzanie testów z odbiorcami tego, co według nas będzie działać.
Przechodząc po kolei do kolejnych rozwiązań, wydzielamy sobie obszar do sprawdzania, czy nasze rozmyślenia są trafne.
Łatwo nam też sprawdzić, z czego chcą korzystać odbiorcy.
3. W przypadku, gdy czujemy, że musimy zrobić coś takiego, by być innym od konkurencji
Warto się poddać tego działania, gdy czujemy, że jesteśmy słabsi w biznesie. Możemy tu mapować drogi odbiorców, albo wskazać punkty styczne z naszą usługą, czy produktem, a także wskazywać na sfery do nowoczesności.
Generujemy rozwiązania, prototypujemy i testujemy, planujemy, działamy i wprowadzamy sprawdzone rozwiązania. Dzięki temu zyskujemy wiele.