Strona internetowa powinna służyć przyciąganiu potencjalnych klientów, aby to czynić musi być perfekcyjnie wykonana. Perfekcja nie polega wyłącznie na przyjaznej i przejrzystej szacie graficznej, jednak również na wielu innych czynnikach. Czynniki te z pewnością wpłyną na zwiększenie konwersji na Twojej stronie internetowej. Czym dokładnie jest konwersja? Jest to statystyka wejść Użytkowników Internetu na Twoją stronę internetową. Dodatkowo pokazuje ona jakie pożądane przez Ciebie czynności wykonali internauci przeglądający stronę internetową.
Zatem jak poprawić konwersję, by posiadać stronę perfekcyjną? Jest na to kilka prostych sposobów, które w większości możesz wykonać sam, bądź z pomocą profesjonalnej Agencji Interaktywnej.
Pierwszym elementem w celu zaobserwowania większej konwersji jest nic innego jak pozycjonowanie, czyli SEO. Warto zainteresować się tym tematem, aby zwrócić uwagę Użytkowników produktami, bądź usługami Twojej firmy. Zainteresowanie należy wzbudzić widocznością na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania przeglądarki internetowej. Koniecznym jest również istnienie w portalach społecznościowych, dzięki którym pozycjonowanie stanie się sprawniejsze, a dodatkowo będą one świetnym kanałem komunikacji z klientami.
Ponadto zadbaj o dobrą nawigację na stronie dla Użytkownika. Wszystkie kroki, kliknięcia i wyszukiwanie powinno być zupełnie intuicyjne. Przykładowo pamiętaj o umieszczeniu zakładki „kontakt” na górze strony www, właśnie w tym obszarze Użytkownik zawsze jej poszukuje. Powinna ona zawierać również formularz kontaktowy, który ułatwi klientowi wysłanie wiadomości oraz uwzględniać wszelkie dane teleadresowe firmy. Zatem poruszanie po stronie www powinno być dla internautów przyjemnością.
Bardzo ważnym w tym okresie aspektem jest również posiadanie wersji responsywnej strony internetowej. Dzisiaj praktycznie każdy posiada smartfon lub tablet i właśnie dla tych Użytkowników Google planuje zwiększyć komfort przeglądania serwisów internetowych. Oczywistym jest fakt, iż każdy internauta z przyjemnością zapoznaje się ze stroną www , która jest responsywna, na telefonie lub tablecie. W związku z tym konwersja zwiększy się poprzez dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych.
Kolejnym elementem jest czas ładowania się strony – powinien on być możliwie jak najkrótszy! Długo ładująca/wczytująca się strona może zniechęcić Użytkowników. Zatem warto skontaktować się z dostawcą hostingu, który podpowie jak skrócić ładowanie się strony do minimum.
Warto również zwrócić uwagę na treści pojawiające się na Twojej stronie internetowej. Ważnym jest aby wszelkie informacje i dane były jak najbardziej aktualne. Idealnym rozwiązaniem jest również prowadzenie bloga, bądź aktualności, dzięki którym Użytkownik będzie wiedział, że firma jest w stanie dostarczyć mu ciekawych treści oraz że w dalszym ciągu ona istnieje – spoglądając na daty artykułów.
Więc do dzieła – należy wprowadzić wszystkie z powyższych elementów na Twoją stronę internetową, aby zachęcała ona potencjalnych klientów do wejścia i skorzystania z usług lub produktów Twojej firmy. Nasza Agencja Interaktywna IT COMPUTER PARTNER z przyjemnością pomoże Ci wprowadzić potrzebne zmiany, które z pewnością przełożą się na zwiększenie zysków w Twojej firmie poprzez większe zainteresowanie nią klientów. Twoja strona internetowa stanie się idealnym narzędziem promującym usługi lub produkty firmy!