26 marca 2019
Sposoby na optymalizację stawek CPC

Obniżka stawek CPC, większa aktywność w wyświetleniach, podniesienie miejsca rankingowego Twojej reklamy – wszystkie te założenia osiąga się na skutek cyklicznej optymalizacji kampanii. Za szczególnie ważny segment tego działania uznaje się optymalizowanie stawek CPC.
Optymalizowanie działań pochłania obecnie ok. 90 proc. pracy profesjonalistów PPC, także niewiele zostaje czasu, by pomyśleć strategicznie oraz z wyobraźnią. Jest to dość problematyczne, gdyż jak wiadomo Internet stanowi coraz cenniejsze środowisko. Ważne jest więc to, aby wszelkie usługi, produkty, czy reklamy efektywnie wyróżniały się w obrębie konkurencji, co pozwoli zwrócić większą uwagę klientów i wzbudzić w nich zainteresowanie naszą ofertą. Wyróżnia się różnorodne rozwiązania, z których warto skorzystać, chcąc odzyskać stracony czas.
Google służy pomocą
Google wychodzi z inicjatywą m.in. inteligentnego określania stawek. Algorytmy, które samodzielnie zdobywają wiedzę i badają szeregi danych o wielkości, jakiej nie jest w stanie zbadać człowiek, zapoznają się z historią przeglądania danego internauty, jego ostatnią interakcją z witryną, albo witrynami o przybliżonej treści i na bazie tego stwierdzają ile jeden człowiek jest w stanie dokonać zakupów w sieci, a także jak bardzo cenny może on być dla danej firmy.
Od dawna Google skutecznie ulepsza rozwiązania z obszaru automatycznego optymalizowania stawek, a same algorytmy coraz lepiej oceniają potencjalnych odbiorców danej firmy, opierając się na określonych przez nas założeniach
Panel AdWords wychodzi z propozycją koncepcji, dzięki którym możliwe będzie zautomatyzowanie stawek CPC.

1. Udoskonalone CPC
Koncepcja CPC koncentruje się na zwiększaniu liczebności konwersji przy możliwości samodzielnego ustalania stawek. W wyniku tej koncepcji, algorytm mechanicznie dopasowuje ustawiane przez siebie stawki bazując na kliknięciach, które skutkują sprzedażą albo konwersją w danej stronie. Udoskonalona koncepcja CPC bada, które aukcje są w stanie bardziej zagwarantować Ci konwersję, a później podwyższa Twoją największą stawkę CPC, dzięki czemu możliwa jest efektywniejsza rywalizacja o kliknięcia. Jednak, jeśli algorytm zorientuje się, że konwersja z kliknięcia określonego internauty jest mało przypuszczalna, AdWords niekiedy redukuje stawkę nawet w całości. Koncepcja ta chce zachować średni CPC w zakresie określonej wartości maksymalnej, przewyższając ją w wyjątkowych przypadkach.

2. Finalny CPA
Koncepcja CPA umożliwia pozyskanie maksymalnej ilości konwersji przy określonym przez Ciebie finalnym koszcie konwersji. Nie są tutaj samodzielnie ustawiane stawki za kliknięcie. Algorytm sam ustala stawki CPC, a także miejsce rankingowe Twojej reklamy, uwzględniając określony koszt konwersji oraz przypuszczalność dokonania konwersji przez konkretnego internautę. AdWords chce zachować średni określony koszt konwersji, ale mogą wystąpić niewielkie wzrosty w wybranych dniach. Aby taka koncepcja mogła funkcjonować skutecznie, Google wskazał kilka zasad, które musi spełniać dana kampania. Do zasad tych należy m.in. dysponowania 15 konwersjami z 30 minionych dni, a także przybliżoną ilością konwersji każdego dnia. Ponadto kampania ta lekceważy dopasowanie stawek, pomijając pełne wstrzymanie wyświetleń na sprzętach mobilnych.

3. Finalny ROAS
Ta koncepcja umożliwia ustalanie stawek bazując na finalnym zwrocie z nakładów na reklamę. Koncepcja umożliwia dostosowanie stawki mechanicznie pod maksymalizowanie konwersji przy zachowaniu konkretnego stopnia zysku z reklamy. Stawki ulegają automatycznej optymalizacji podczas aukcji, dzięki czemu można dostosować je do każdej pojedynczej aukcji. By ta kampania mogła skutecznie działać, trzeba zebrać przynajmniej 15 konwersji z minionych 30 dni, a także raportować konwersje w minionych 30 dniach.

4. Maksymalizowanie ilości kliknięć
Tutaj system mechanicznie optymalizuje stawki CPC, aby otrzymać jak największą liczbę kliknięć w reklamę stosunkowo do wyznaczonego na dany dzień budżetu. Jest to dobra opcja, jeśli chcemy zwiększyć ruch na stronie. Warto ustawić maksymalną stawkę CPC, by algorytm miał świadomość tego, w jakich obszarach może działać. Koncepcja nie uwzględnia ustawionego harmonogramu na zasadzie dni oraz godzin.

5. Maksymalizowanie ilości konwersji
Koncepcja podobna do powyższej, jednak tutaj chodzi o pozyskanie maksymalnej liczby konwersji w wyznaczonym budżecie. Na bazie historycznych danych i ocenie sygnałów kontekstowych, algorytm dostosowuje stawki CPC uwzględniając maksymalną ilość konwersji. Nie zapominajmy, że taka kampania dąży do tego, by wykorzystać cały budżet ustalony na dzień.

6. Wyznaczona lokalizacja na witrynie wyszukiwania
Jeśli chcesz uzyskiwać najwyższej pozycje, najlepszą koncepcją ustalania stawek może być dla Ciebie wskazana lokalizacja na witrynie wyszukiwania. System dopasowuje stawki, by Twoja kampania była widoczna na wskazanej wcześniej pozycji. Pozwala to obniżyć utratę kliknięć spowodowaną niewłaściwą pozycją Twojej reklamy.

7. Finalny udział wygranych aukcji
Jeśli chcesz efektywnie rywalizować z konkurencją, ta koncepcja może okazać się najlepsza. Objawia się ona jako automatyczne przelicytowanie stawki danej domeny. W ustawieniach sam decydujesz o częstotliwości przebijania konkurencji, a algorytm sam wskaże stawki, by uzyskać pożądany rezultat. W rzeczywistości stawka CPC jest dopasowana tak, aby ukazać się nad daną domeną konkurencyjną. Koncepcję można ustawić dla reklamy, a także fraz kluczowych w sieci wyszukiwania.

Aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje nam AdWords, musimy podążać za rozwojem. Google ciągle inwestuje w automatyzację, a także rozwija ją, co naprawdę widać. Śledźmy nowoczesne rozwiązania i bądźmy z nimi na bieżąco.