13 marca 2018
Sposoby na promocję aplikacji mobilnej.

Chcąc wzbogacić rynek o nową aplikację mobilną, trzeba koniecznie pomyśleć o szybkiej, skutecznej jej promocji. Aplikacje mobilne podatne są na szybką dezaktualizacją, wprowadzanie zmian, wdrażanie następnych funkcji. W związku z tym, aby zachowanie spójnej komunikacji było możliwe, należy szybko i skutecznie podziałać w tym kierunku.

Wyróżnić można mnóstwo sposobów na promocję. My skupimy się na tych, które uważamy za najważniejsze i stosunkowo tanie.

Influencerzy – trzeba przyznać, że nie ma takich rzeczy, których oni nie byliby w stanie wypromować – spokojnie pomogą nam tutaj ze wszystkim. Dlaczego więc nie wykorzystać ich potencjału w zakresie aplikacji mobilnych? Naprawdę warto! Trzeba jednak odpowiednio ich dobrać. Postawcie na osoby, które w  dziedzinie obejmującej daną aplikację wykazują ogromną wiedzę, a także mogą pochwalić się znajomością z zakresu nowatorskich technologii oraz techniki. To z pewnością zwiększy wiarygodność każdego.

Blog – za pomocą tego narzędzia również możemy wypromować każdą aplikację mobilną. Wyróżnia się jednak 2 przypadki, na które trzeba zwrócić uwagę:

->kiedy blog jest już założony, od pewnego czasu prowadzimy działania w tej branży, a teraz mamy zamiar poszerzyć naszą ofertę o aplikację mobilną.

-> kiedy dopiero będziemy budować bloga opartego w pełni na aplikacji mobilnej.

Przyznajemy, że drugi przypadek bez wątpienia sprawia o wiele mniej problemów. Jest to związane z klasycznym content marketingiem. Naszym zamiarem jest stworzenie strategii opierającej się na faktach związanych z aplikacją, pokazujemy jak warto ją wykorzystać, rozszerzamy aplikację dołączając nowe wartości na istniejącym blogu i rozszerzamy jej funkcjonalność.

Przypadek drugi stawia przed nami większe wyzwanie. Kiedy nagle zmieniamy tematykę, prawdopodobnie zrażamy odbiorców. W nachalny sposób usiłujemy wtedy promować aplikację, może to nie być dobrze zaakceptowane przez odbiorców. Należy zachować wtedy ostrożność. Najlepiej po prostu tylko co jakiś czas delikatnie wspomnieć o aplikacji – wtedy nie zrazimy naszych odbiorców.

Media społecznościowe – to narzędzie bez wątpienia daje ogromne możliwości promocji.

Zważając więc na typ tworzonej przez nas aplikacji, powinniśmy zdecydować się na jedną platformę, albo informować o niej na każdym możliwym fanpage’u. Ważne jest jednak odpowiednie dobranie sposobu komunikacji do konkretnej platformy. Na Instagramie warto np. wykorzystać screenshoty, filmy promocyjne, natomiast na Facebooku – należy  zadbać o głębszą interakcję z użytkownikami, wzbudzać w nich chęć do rozmowy itp.

Email marketing – dobrym rozwiązaniem jest dołączenie informacji o naszej aplikacji do newslettera. Takim sposobem łatwo możemy zainteresować nią odbiorców, zwłaszcza w sytuacji, gdy nie posługujemy się reklamami w naszych wiadomościach.

Film demonstracyjny – aplikacje mobilne to często dość wieloaspektowy temat. Nie wszystkie wykazują się intuicją, są również takie, dedykowane ściśle określonej grupie fachowców, charakteryzujące się skomplikowanymi funkcjami. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie filmu demonstracyjnego. Warto stworzyć krótki, ciekawy film informujący o działaniu aplikacji – taki sposób promocji może okazać się bardzo efektowny. Tutaj koniecznie należy zaznaczyć wszystkie walory aplikacji. Nie należy podawać takich informacji jak: czas jej produkcji, liczba jej twórców. Najważniejsze informacje dotyczą sposobu jej działania.

Sklepy z aplikacjami – każda aplikacja może być wdrożona do App Store. Takie rozwiązanie jest bardzo korzystne, gdyż tam aplikacja łatwo może znaleźć się w gronie „najpopularniejszych aplikacji mobilnych”. W sklepie Google, gdzie panuje ogromna konkurencja szansa na coś takiego jest znacznie mniejsza. Dużym plusem promocji w tych sklepach jest również generowanie małych kosztów.

Nagrody – dobrym sposobem na promocję aplikacji jest także zgłoszenie się do wielu nagród, gdzie typowane są najlepsze aplikacje mobilne. Tam wszyscy zainteresowani nagrodą będą mieli szansę dowiedzieć się o Waszej aplikacji. Nawet jeśli nie wygracie, otrzymacie miano „kandydata do nagrody na najlepszą aplikację mobilną”.

Odpowiednie słowa kluczowe – odgrywają ważną rolę. Powinno się zoptymalizować aplikację, a także opisy w sklepach poprzez jak najlepiej dobrane frazy kluczowe. Duże grono odbiorców poszukuje aplikacji po funkcjonalnościach, w związku z tym pamiętajcie o dobraniu słów kluczowych tak, by jak najlepiej je opisywały.

Grupy na Facebooku – dobrym rozwiązaniem jest dołączenie do różnych grup założonych na Facebooku. Może to być grupa złożona z osób zainteresowanych dziedziną wiążącą się z Twoją aplikacją. Natomiast może to być także grupa złożona z przedsiębiorców czy programistów, w których można by wzbudzić zainteresowanie swoją aplikacją z kilku stron – finansowej, technicznej. Jeśli aplikacja zaciekawi właściwe grono społeczeństwa – może skutkować to sporymi korzyściami. Świetnym pomysłem jest również podarowanie uczestnikom grupy czegoś, czego nie dostają inni użytkownicy aplikacji.

Dobrze rzucająca się w oko ikona – taki element może naprawdę znacznie pomóc. Trzeba mieć na uwadze, że to ona jako pierwsza zazwyczaj ma kontakt z naszym klientem. Ważna jest więc dobra jej widoczność, czytelność i łatwość w rozpoznaniu. Pośpiech nie jest tutaj wskazany. Doradzamy w tej kwestii kontakt z fachowcem z branży grafiki i przeprowadzenie testów kilku wersji ikony, w celu sprawdzenia, która najmocniej wzbudzi zainteresowanie.

Dobrej jakości screenshoty – jeśli chodzi o aplikacje mobilne, screenshoty muszą wykazywać dobrą jakość i dotyczyć najważniejszych aspektów, jakie aplikacja porusza. Klienci dzięki temu stwierdzą, czy warto pobrać daną aplikację. Tutaj wskazane jest mocne podkreślenie cech charakterystycznych dla danej aplikacji.

Landing page – warto przemyśleć również kwestię landnig page’a. To narzędzie nie wymaga szczególnego kombinowania. Chodzi tylko o to, by móc szybko przekierować odbiorców tam trafiających do App Store lub Google Play. Dobrze będzie przemyśleć też umieszczenie w tym miejscu kodu QR. Pomoże on łatwiej ściągnąć daną aplikację.

Pop-up na stronie – na stronie internetowej warto zamieścić pop-up. Będzie on informował o aplikacji i wysyłał odbiorców do sklepu, w którym będą mogli ją pobrać. Takie rozwiązanie jest bezpłatne, a może przynieść spore rezultaty.

Recenzje – dobrą opcją jest posiadanie obszernej liczby recenzji o swojej aplikacji. Dzięki temu może się nią zainteresować wiele osób na blogu, portalu tematycznym. Możliwe będzie pokierowanie się ocenami użytkowników. Siła rekomendacji jest ogromna – spora część osób zanim podejmie jakąś decyzję, zwraca uwagę na opinie innych. Dobrym pomysłem będzie też ogłoszenie na klika dni darmowego użytkowania aplikacji, a w zamian poproszenie o umieszczenie recenzji. Dzięki takiemu działaniu, będzie możliwe szybkie pozyskanie nowych klientów, rekomendujących dane produkty.

Prasa – efektywne może okazać się przesłanie informacji o nowych produktach do magazynów bądź gazet – jest to bardzo tani i szybki sposób. Trzeba przyznać, że w dalszym ciągu duże grono społeczeństwa czyta gazety. Są one nawet dla niektórych bardziej wiarygodne w porównaniu do mediów elektronicznych.

Wzorowa strona mobilna – strona internetowa w wersji mobilnej także odgrywa ważną rolę. Odbiorcy natrafiający na wiadomości o danej aplikacji zazwyczaj wchodzą na daną stronę www w celu zdobycia większej liczby informacji. Dlatego ważne, by cechowała ją wysoka jakość, by była zbudowana w zgodzie z wymaganiami formatu mobile a także była responsywna. Doradzamy, byście dodatkowo na stronie internetowej umieścili odnośnik do pobrania aplikacji – wtedy Klientom łatwej będzie ją pobrać.

Link do aplikacji w sygnaturze – w sygnaturze dodawanej do każdego maila warto umieścić informacje o aplikacji oraz link do jej pobrania. To pozwoli na to, by wszyscy z którymi korespondujesz byli informowani o Twoim nowym produkcie.

Kod QR – umożliwia sprawnie przedostać się do sklepu z aplikacjami, w których można je pobrać. Dobra metoda to także postawienie w miejscach pracy bannerów – dzięki temu klienci w prosty sposób zostaną dokładnie poinformowani o Twojej aplikacji. Taką aplikację z użyciem kodu QR można też łatwo promować dzięki wizytówkom. Wystarczy do nich dołączyć kod, a każdą kolejną osobę, łatwo będzie można zainteresować swoją aplikacją.

Częste komentowanie – warto za pośrednictwem narzędzi monitoringu sieci dołączyć się do konwersacji. Może akurat natrafisz na osobę, która nie będzie wiedziała jak dostać się w konkretne miejsce, a Twoja aplikacja będzie dedykowana nawigacji – wtedy będziesz miał szansę od razu takiej sobie pomóc. Można wziąć udział w rozmowie na wielu forach, portalach społecznościowych, blogach. Istnieje także możliwość zbudowania bazy z pytaniami oraz odpowiedziami wiążącymi się z daną aplikacją w ramach FAQ. To szansa na uzyskanie wielkich efektów – jeśli dobrze skomentujesz i zaprezentujesz dobre strony swojego produktu.

Konkurs – zorganizujcie konkurs – np. na podstawie social media, konkurs w środku aplikacji, a także inne! Zaoferujcie w nim coś wartościowego i przemyślcie go tak, by jego wyznaczniki były w stanie nakłonić użytkowników do przekazywania innym wiadomości o Twojej aplikacji.

Teaser – wypuść teaser, zanim rozpoczniesz dobrze promocję swojej aplikacji. Można przekazać go w postaci filmu, czy postu w mediach społecznościowych. Ważne jest, by był on trochę tajemniczy i obiecujący w kwestii pomysłowych rozwiązań zagadek. Należy jednak zachować ostrożność. Kiedy zbyt mocno zostanie podkręcona atmosfera wśród Klientów, a produkty nie spełnią wyczekiwanych oczekiwań – niestety możesz uzyskać nieoczekiwany, niechciany rezultat.

Wideo instruktażowe – to poradnik, w którym dokładnie można dowiedzieć się o sposobie działania danej aplikacji, korzystania z niej a także o wszystkich jej funkcjach. Taki materiał nie musi być szczególnie atrakcyjny i ograniczony w czasie. Najważniejsze to zrobić go tak, by po obejrzeniu Klient uświadomił sobie, że skorzystanie z tej aplikacji będzie dla niego łatwe i przyjemne.