Podczas tworzenia interesującej treści, należy skupić się również na jej formie. Niestety żaden tekst nie odniesie sukcesu, jeśli nie zostanie wsparty przyciągającą użytkownika grafiką, czy materiałem wideo. Aby ciekawie urozmaicić tekst, najlepiej połączyć treści naukowe z rozrywkowymi – łącząc przyjemne z pożytecznym użytkownik dowie się dzięki nam czegoś ciekawego, a przy okazji będzie kojarzył naszą stronę z czymś interesującym.
Wdrażane przez nas treści mogą przybierać różne formy – tutaj wszystko zależy od naszej wyobraźni. Można np. zaoferować odbiorcom możliwość przeczytania opublikowanego artykułu w sieci w formie e-booka, aby miał do niego podgląd także w wersji offline, czy audiobooka – to rozwiązanie staje się ostatnio coraz popularniejsze.
Przypominajmy się również odbiorcom w formie mailowej – pozwólmy im zapisać się do newslettera, który co jakiś czas dostarczy im wieści o kolejnych treściach, albo wydarzeniach. Jeśli mamy do czynienia z profesjonalnymi tekstami – skorzystajmy z opcji white paper, a więc specjalnego opracowania, które z pewnością wzbudzi w odbiorcy zaufanie co do stopnia merytorycznego treści.
Materiał wideo także może być ciekawie przygotowany, np. w postaci webinarium. Zainteresowanie na pewno wzbudzi także road show, co pozwoli na nawiązanie kontaktu z odbiorcą w dowolnym miejscu i czasie.
Oczywiście można też utrzymać z nim kontakt na odległość. Tutaj dobrym rozwiązaniem jest podcast. Dzięki niemu odbiorca będzie miał możliwość odtworzenia naszych nagrań kiedy zechce, niezależnie od czasu i miejsca.
Ciekawą opcją kontaktu jest też jakaś ankieta, czy quiz – z pewnością dzięki takim formom dana treść utkwi skuteczniej w pamięci odbiorców, a sam autor będzie mógł się czegoś o nich dowiedzieć.
Na każdego odbiorcę najbardziej zadziała jednak dobra grafika, czy dźwięki. To na jakiś czas odsunie jego uwagę od treści, które mogą być czasem nudne i wzbudzi ogólne zainteresowanie stroną. Dlatego tak istotne jest wykorzystanie różnych multimediów w tekście.
W tekście można zastosować różne zdjęcia, prezentacje, czy wideo, ale w nieco innej, ciekawszej formie. Tutaj można wspomnieć np. o infografice idealnie łączącej obraz z tekstem. Tekst wpada wtedy odbiorcy szczególnie w oko, ponieważ automatycznie jest wyróżniony.
Niektóre informacje można też przekazywać w postaci komiksu – będzie to luźna, ciekawa forma i z pewnością skuteczna.
Wiedza przekazana odbiorcom w formie rozrywki zawsze pociągnie za sobą pozytywne skutki. Warto mieć to na uwadze.