Przygotowanie efektywnej reklamy wymaga nie lada wyzwania. Każda migocząca promocja czy oferta zdaje się być wręcz irytująca. Z pomocą przychodzi native advertising.
Scalenie prawidłowego targetowania i wybrania odpowiedniej zawartości jest nadzieją na to, że uporacie się z wymaganiami klientów. Dość charakterystyczne w reklamie natywnej jest właśnie spójne połączenie desingu i treści, co sprawia, że reklama świetnie wkomponuje się w witrynę internetową. Użytkownicy chętniej i z większym zaufaniem klikają w takie informacje. Reklama natywna może występować na witrynach zamkniętych jak i otwartych.
W zależności od platformy urządzenia czy medium na którym jest stosowana przybiera różne formy. Celami głównymi związanymi z takową reklamą to niewątpliwie poszerzenie świadomości, budowanie świadomości marki czy wspieranie inencji zakupowych.
Wyróżnia się także rodzaje native advertisingu. Przede wszystkim są to linki sponsorowane, są to te linki, które jako pierwsze wyświetlają się w wyszukiwarce internetowej. Najpopularniejsze to zdecydowanie Google AdWords, uznawane za pierwotną formę reklamy natywnej.
Należałoby podkreślić, że pomimo rozpowszechnionym opiniom, owa reklama nie ma na celu zwodzenia odbiorców, ponieważ każda informacja o treści jest jasno zaznaczona w ramach reklamy.