12 marca 2019
Wykorzystywanie rozszerzeń reklam w Google AdWords

Prowadząc własny biznes, albo będąc osobą odpowiedzialną w pracy za marketing w Internecie, bardzo zależy nam na tym, by nasza strona www była jak najlepiej widoczna. Rynek rozwija się w bardzo szybkim tempie, a dla nas istotne powinno być to, aby skutecznie wyróżniać się na nim wśród konkurencji. Pomocą służą tutaj linki sponsorowane, a także ich rozszerzenia.

Linki sponsorowane
Linki sponsorowane są bardzo popularną i efektywną formą reklamy. Mają postać reklamy tekstowej wyświetlającej się w wyszukiwarce Google – nad i poniżej organicznych wyników wyszukiwania, czyli tych, których miejsce uzależnione jest od siły dostosowania treści strony do pytania użytkownika. Na skutek kliknięcia w nią, użytkownik trafia na stronę www z ofertą. O pozycji reklam decyduje ranking, a więc stawka oraz wynik jakości.

Rozszerzenia reklam linków sponsorowanych
Możliwe jest poszerzenie reklamy o dodatkowe informacje wyświetlające się pod podstawowym tekstem reklamowym. Poprzez kliknięcie, użytkownik bezpośrednio trafia na określoną podstronę, co znaczącą zwiększa komfort. Nierzadko bywa tak, że klienci nie mają świadomości tego, że wyróżnia się program lojalnościowy, a zawiadamiają o tym rozszerzenia. Podstrony na sprzętach mobilnych obierają sobie znacznie większy obszar niż link sponsorowany. Ponadto można powiększyć opis, przez co internauta dowiaduje się czegoś więcej odnośnie oferty.

Jakie rozszerzenia wyróżniamy?
Rozszerzenia linków do podstron to wyjątkowo skuteczny i chętnie stosowany typ rozszerzenia w wyszukiwarce. Obrazują odbiorcom inne sfery naszej witryny, które mogą znaleźć. Odnośniki do danych zakładek znacznie ułatwiają poszukanie czegoś konkretnego, pożądanego. Zaletą rozszerzeń do zakładek jest opcja umieszczenia sporej ilości informacji.

Rozszerzenie objaśnień to komunikat widoczny tuż pod tekstem reklamowym. Przez to można dostarczyć odbiorcom dodatkowych pozytywnych informacji na temat samej firmy, czy oferty.

Rozszerzenie połączeń obejmuje nr telefonu. Jest to łatwa i efektywna metoda na nakłonienie odbiorcy do wykonania telefonu do nas, bez potrzeby klikania w link. Ponadto takie rozszerzenie na sprzętach mobilnych umożliwia nawiązanie bezpośredniego połączenia z nami.

Rozszerzenie informacji stanowi kolejny wiersz reklamowy, w jakim zamieszcza się wiele różnorodnych informacji odnośnie naszej oferty.

Rozszerzenie lokalizacji wiąże się z koniecznością posiadania konta w Google Moja Firma. Wtedy klientom wyszukującym konkretne frazy, wyświetlą się firmy, które zlokalizowane są gdzieś w okolicy. Dodatkowo odbiorcy sprzętów mobilnych będą mieli wgląd do dokładnego adresu, odległości do miejsca, nr telefonu. Na urządzeniach stacjonarnych takie rozszerzenie stanowi wiersz pod tekstem reklamowym obejmujący informacje dotyczące adresu, nr telefonu, bądź godzin otwarcia.

Rozszerzenie wiadomości objawia się jako bezpośrednia komunikacja ścieżką elektroniczną. Firma stawiająca na takie rozszerzenie, musi mieć sprzęt do obsługi wiadomości tekstowych. Tego typu rozszerzenie funkcjonuje wyłącznie na sprzętach mobilnych.

Efektywnym rozwiązaniem jest rozszerzenie cen, poprzez które użytkownik już w momencie sprawdzania wyników wyszukiwania, zapoznaje się z propozycjami cenowymi oferty.

Rozszerzenie aplikacji powoduje z reguły wzrost ilości pobrań na urządzenia. Jest umieszczone pod tekstem reklamowym i przekierowuje odbiorcę np. do sklepu Google Play.

Rozszerzenie promocji muszą zainteresować odbiorców i przekonać ich do tego, by kliknęły w link.

Rozszerzenia reklam w wyszukiwarce w dalszym ciągu podlegają udoskonaleniom. Dzięki nim można efektywnie przykuć uwagę odbiorców i nakłonić ich do kliknięcia w link. Spory zakres propozycji rozszerzeń umożliwia dobranie tych, które najlepiej będą pasowały do naszej działalności.