5 czerwca 2018
Wyszukiwanie głosowe strony www.

Ostatnimi czasy zauważyć można poszerzające się grono internautów, którzy posługują się opcją wyszukiwania głosowego.

Rozwiązanie to stawia oczywiście przed firmami kolejne wzywanie – wszystko wskazuje na to, że będą one musiały również je wdrożyć, by Klienci mogli do nich dotrzeć. Zaprezentujemy Państwu, w jaki sposób można zoptymalizować stronę www, by można było na nią natrafić, dzięki wyszukiwaniu głosowemu.

Rozwiązanie wyszukiwania głosowego powoduje w sieci kolejne rewolucje. Inżynierowie w obrębie poziomu wyników z wyszukiwarki cały czas rozwijają się i wprowadzają coraz to nowsze udogodnienia. Dążą do tego, by odbiorcy mogli docierać do bardziej precyzyjnych, indywidualnych wiadomości. Dzięki wyszukiwaniu głosowemu będzie to bardziej możliwe. Wyszukiwarki działają bardzo logicznie – im bardziej dokładne pytanie wprowadzamy, tym bardziej satysfakcjonującą odpowiedź otrzymujemy. Pytania głosowe przypominają konwersację, są również bardziej rozwinięte. Są to zazwyczaj złożone zapytania, a nie jedynie pojedyncze frazy kluczowe. Pytania głosowe w dużej mierze wiążą się ze sprawami lokalnymi. Szczególnie są one doceniane przez użytkowników urządzeń mobilnych. Opcja ta zapewnia większą wygodę wyszukiwania.

Badania donoszą, że jedno pytanie na cztery związane jest ze sprawami lokalnymi.

Przypuszczać można, że już niedługo będzie ich coraz więcej. Lokalne firmy mają więc z czym się zmierzyć. Jeśli  chcą być zauważalne przez Klientów, konieczne jest zoptymalizowanie strony i wizytówki firmy pod względem wyszukiwań głosowych. Odbiorcy mobilni podczas zadawania pytań zazwyczaj nie podają szczegółowej lokalizacji. W związku z tym nie konfrontuje się ich ze słowami kluczowymi podanymi na witrynie. Właściwe dane w serwisie Google Moja Firma i przypięcie firmy do odpowiedniej kategorii stanowią klucz dla optymalizacji.

Każde pytanie głosowe jest bardziej naturalne niż te, które się wpisuje w wyszukiwarce. Są bardzo podobne do rozmowy – odbiorcy są w tym przypadku szczególnie rozmowni. Przy optymalizacji strony na potrzeby zapytań głosowych należy mieć na uwadze to, że ludzie w mowie posługują się językiem naturalnym. Treść na witrynie musi zawierać odpowiedzi na dane zapytania, jakie użytkownicy zazwyczaj zadają. Takie dane można uzyskać dzięki telefonicznym konsultantom sprzedaży. Oni mają największą wiedzę z zakresu konwersji Klientów. Pytania głosowe są również bardziej rozbudowane o czym trzeba pamiętać podczas pozycjonowania. Warto umieścić krótkie odpowiedzi na zazwyczaj padające pytania Klientów – taka witryna może wtedy być bardziej polecana przez Google.

Polecane elementy z odpowiedziami wyświetlają się nad organicznymi wynikami z wyszukiwarki w odpowiednim boxie. Takie elementy Google prezentuje w znacznym procencie wyszukiwań. Jeśli chodzi o wyszukiwanie głosowe – stanowią one wyniki, jakie odczytuje się odbiorcom. Google w tej kwestii wyświetla tylko konkretną odpowiedź, jednak na naszej stronie www powinna być ona bardziej rozbudowana.

Wyszukiwanie głosowe najczęściej jest wykorzystywane przez użytkowników podczas podróżowania.

Jeśli jednak odnajdą nas w rankingach wyszukiwania i odwiedzą naszą witrynę, która nie będzie zbyt dobrze widoczna, możemy spodziewać się tego, że dość szybko ją zamkną. Optymalizacja mobilna stanowi duży problem dla wyszukiwarki głosowej, z którym trudno sobie poradzić. Ponadto istotne znaczenie ma też czas ładowania strony. Użytkownicy urządzeń mobilnych nie należą do osób cierpliwych, dlatego ważne jest, by strona załadowała się szybko. Na niezbyt dużym ekranie telefonu ważna jest także dobrze widoczna treść – musi być przejrzysta i uporządkowana. Witryna musi być oczywiście również funkcjonalna. Każdy przycisk i każda ikona musi mieć odpowiednie wymiary oraz zachowywać od siebie odpowiednią odległość.

Pytania głosowe to coś przełomowego w sieci. Niewątpliwie to rozwiązanie jest czymś ciekawym i może doprowadzić do jeszcze większego rozwoju na przyszłość. Warto już dzisiaj mieć to na uwadze i pomyśleć o optymalizacji witryny pod kątem możliwości konwersji z wyszukiwarką internetową.