Dzisiejszy świat powiązany nierozerwalnie z Internetem przynosi diametralny wzrost liczby osób kupujących w Sieci. Zakupy przez Internet są tak popularne, że corocznie rośnie liczba sklepów internetowych. Dla wielu sprzedawców handel w Internecie jest głównym elementem obok sklepu stacjonarnego oraz istotnym miejscem kontaktu z klientami. Wygoda kupowania produktów przez Internet oraz niejednokrotnie niższa cena tych produktów w porównaniu do sklepów stacjonarnych, a także bogaty asortyment i oszczędność czasu są głównymi priorytetami dzisiejszych ludzi w kwestiach zakupów przez Internet.
Zatem co osiągają Twoi Klienci, kupując w Twoim sklepie internetowym?
– oszczędzają czas, który przecież jest bezcenny: nie ma stania w kolejkach, długich dojazdów do sklepu, korku na drogach,
– zapewniają sobie wygodne zakupy: zakupów przez Internet może dokonać siedząc na kanapie lub nawet leżąc w łóżku, potrzebny jest tylko komputer/laptop z dostępem do Internetu,
– chronią swoje zdrowie: nikt nie musi dźwigać ciężkich toreb z zakupami, ani denerwować się czy wszystko zostało kupione,
– posiadają szerszy asortyment: Twój klient posiada pełen asortyment produktów, których w tradycyjnym sklepie może akurat zabraknąć,
– zapewniają sobie dostosowany do siebie czas wyboru: wybierając produkty klient nie musi się spieszyć, jak to bywa w tradycyjnym sklepie, spokojnie ma czas na wybór produktu, przeczytanie jego składu itd.,
– kontrolują poniesione wydatki: wraz z dodawaniem kolejnych produktów do koszyka w sklepie internetowym cena za dokonane zakupy systematycznie rośnie, zatem klient w każdym momencie wie ile już musi wydać na zakupy,
– posiadają 24-godzinny sklep: w przypadku sklepów internetowych nie ma mowy o „zamknięciu”, działają one 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, w dni powszednie i święta,
Co osiągasz Ty – Sprzedawca?
– redukcję kosztów: liczba osób potrzebna do obsługi sklepu internetowego wynosi zdecydowanie mniej niż do obsługi sklepu tradycyjnego, brak pośredników, klienci sami Cię znajdują,
– korzystniejszą prezentację swoich produktów: w swoim sklepie internetowym możesz jak najlepiej opisać każdy ze sprzedawanych produktów, tak, aby zachęcić do jego kupna,
– większy obszar sprzedaży: za pomocą sklepu internetowego możesz dotrzeć również do klientów zagranicznych, jak i odległych terenów Polski,
– redukcję czasu pracy: stanie przy kasie w sklepie tradycyjnym nie jest już potrzebne, jednym ważnym elementem Twojej pracy będzie komputer z dostępem do Internetu,
– poznasz konkurencję i klientów: poprzez Internet możesz śledzić poczynania konkurencji oraz sprawdzać upodobania swoich klientów.
Rynek e-commerce jest rynkiem dynamicznie rozwijającym się, dlatego też dużo osób decyduje się na sprzedaż w Internecie swoich produktów. Spoglądając na powyższe zalety oddziałujące na obydwie strony – zarówno klienta, jak i sprzedawcę stwierdzamy z pewnością, iż handel w Internecie jest ogromną korzyścią dla każdego z nas.