Meta tagi są częściami kodu źródłowego witryny www zawierającymi się w dziale „head” formatu HTML. Obejmują główne informacje dotyczące witryny www, które są przydatne przede wszystkim robotom wyszukiwarki sieciowej. Pozyskują oni z nich więcej danych o witrynie. Osoba przeglądająca stronę www nie widzi meta tagów. Są one jednak dostępne po wpisaniu Ctrl + U [wyświetl źródło strony].
Użytkownicy wchodzą na daną stronę www, aby odnaleźć na niej ważne dla siebie informacje, raczej nie obchodzi ich kod tej strony. Mimo tego mają oni do czynienia z meta tagami. Wyróżnia się 2 typy meta tagów, które są zauważalne dla odbiorców i przykuwają jego uwagę.
1. Meta tytuł – pojawia się on w rankingu wyszukiwania, w formie nazwy karty oraz nazwy witryny podpiętej do ulubionych w przeglądarce sieciowej. Nie jest umieszczony na witrynie www, ale stanowi pierwszy element zauważalny dla odbiorcy, który szuka słowa pasującego do tekstu naszej witryny. W związku z tym powinien się właściwie prezentować. Nie powinien przekraczać 70 znaków.
Meta tytuł może mieć naprawdę wielką siłę. Efektywnie może zwrócić na siebie uwagę użytkowników naszej witryny i wyróżnić ją spośród konkurencyjnych stron. Meta tytuł musi być interesujący i powinien dostarczyć informacji o tym co znajduje się w rozwinięciu.
Istotne aspekty w kwestii meta tytułu:
– musi być krótki oraz skonkretyzowany
– na początku musi zawierać frazy kluczowe
– warto zawrzeć w nim liczby
– powinien zapewniać o korzyściach płynących z kliknięcia w niego
– nie powinien być kontrowersyjny.
2. Meta opis – to niedługi opis, który charakteryzuje zasoby znajdujące się na witrynie. Najlepiej aby nie przekraczał on 320 znaków. Meta opis nie jest niezbędny, ale warto o nim pamiętać, ponieważ w przypadku jego braku puste pole zostanie wypełnione treścią z witryny.
Tworzenie efektywnego meta opisu
Meta opis w dużej mierze decyduje o tym, czy odbiorcy zechcą wejść na daną stronę. Na jakie kwestie trzeba zwracać uwagę podczas tworzenia meta opisu:
– opis musi utożsamiać się z treściami zawartymi na stronie
– właściwie sformułowany opis musi odpowiadać hasłu wprowadzonemu przez odbiorcę, ale nie może zdradzać wszystkiego
– w opisie powinny zawierać się frazy kluczowe
– opis można aktualizować
– w opisie można zawrzeć hasła, które zachęcają do interakcji.
Poprawnie uzupełniane meta tagi poprawiają miejsce strony www w rankingu wyszukiwania. Sama witryna www i cały jej zasób przeznaczony jest odbiorcom. Warto pamiętać o tym, przygotowując meta tagi.